Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

Spadek motywacji do robienia biznesu

Przy diagnozie sytuacji w firmie okazało się, że jedna z osób, od której silnie zależy sukces organizacji ma groźnie obniżoną motywację do robienia biznesu. Taka sytuacja zagraża sprawności i dynamice działania firmy.

Po określeniu struktury i natężenia motywacji otrzymaliśmy następujący obraz sytuacji motywacyjnej:
1. Zaangażowanie obecnie
1.1.  w stosunku do własnych możliwości = 70% (30% motywacji jest nieuruchomione)
1.2.  w stosunku do potrzeb firmy = 75% (firma potrzebuje 25% zaangażowania więcej od tej osoby)
2.  Zaangażowanie docelowo możliwe:
2.1.  w stosunku do własnych możliwości = 80% (aby było 100% konieczna jest zmiana sposobu robienia biznesu na dużo  bardziej atrakcyjny)
2.2.  w stosunku do potrzeb firmy = 95%

Teraz zabierzmy się z klientem za uzdrowienie tej sytuacji. Jak powiedział klient „Panie Kazimierzu, ja już nie muszę pracować, zarobiłem wystarczająco dużo by mieć z czego dostatnio żyć. Chcę robić coś co mnie autentycznie interesuje i cieszy.”

0 comments:

Dodaj komentarz